HomePolíticaJunts per Tortosa denuncia que "la rectificació tardana del tripartit ha fet...

Junts per Tortosa denuncia que “la rectificació tardana del tripartit ha fet perdre 100.000 euros als tortosins”

El grup municipal de Junts per Tortosa ha denunciat avui que “la rectificació tardana del govern tripartit del senyor Jordi Jordan i la senyora Mar Lleixà ha costat 100.000 euros als tortosins i tortosines“. El grup municipal ha celebrat que el govern finalment destini 5,4 milions d’euros del romanent de tresoreria a l’amortització anticipada de l’endeutament, però ha recordat que “si haguessin fet el que vam proposar al febrer, ens hauriem estalviat 100.000 euros d’interessos”. Junts per Tortosa ha votat a favor de la proposta d’amortització voluntària que el govern tripartit ha portat a aprovació del ple extraordinari i urgent que s’ha celebrat este dimecres.

El regidor de Junts per Tortosa, Òscar Ologaray, ha explicat que “hem demanat reiteradament que es destinessin recursos a reduir el deute, com fan moltes famílies que utilitzen els estalvis per amortitzar part de la hipoteca i així pagar menys interessos”. Ologaray ha recordat que Junts per Tortosa ho va proposar fins a quatre vegades: en un prec al desembre de 2024, en una moció al febrer de 2025, al mes de juny i també en una altra moció al ple ordinari de novembre, celebrat fa 10 dies i “el govern del senyor Jordan i la senyora Lleixà va votar-hi sempre en contra, però han acabat fent exactament el que dèiem nosaltres”, ha valorat Ologaray.

Des de Junts per Tortosa han denunciat que esta rectificació arriba massa tard i suposa una pèrdua directa de 100.000 euros en interessos. “Si haguessin actuat quan els ho vam proposar, estos 100.000 euros podrien haver servit per reforçar la plantilla de la Policia Local, incrementar els ajuts a entitats socials, culturals i esportives o millorar camins municipals. En canvi, els han regalat als bancs per pura falta de diligència”, ha explicat Ologaray.

El regidor també ha criticat l’endarreriment del govern municipal en convocar el ple per aprovar la mesura. “Tenien l’expedient preparat des del 30 d’octubre i no l’han portat fins avui, més de dotze dies després. Cada dia de retard li costa 500 euros d’interessos als tortosins; només per no haver convocat el ple abans ja hem perdut 6.000 euros més”, ha detallat. Ologaray ha subratllat que “al febrer ens deien que amortitzar deute ‘no era una gestió responsable per a Tortosa’ i ara fan exactament això. O mentien abans o menteixen ara, però en qualsevol cas, demostren incoherència i falta de projecte econòmic”.

El grup municipal ha recordat que els governs de Junts per Tortosa sempre van reduir el deute municipal i van tancar els mandats amb unes finances més sanejades que les heretades. “En 16 anys, els governs de Junts per Tortosa van reduir l’endeutament en 16,5 milions d’euros, mentre que el tripartit anterior l’havia augmentat en més de 17 milions”, ha afirmat Ologaray. El regidor ha assenyalat que “el govern actual ja ha concertat dos nous préstecs per més de 7 milions d’euros i segurament en farà més amb la nova convocatòria de la Llei de Barris. Per això era urgent reduir el deute, però ho fan tard, malament i després de mesos d’haver-nos acusat de voler frenar inversions”.

Finalment, Junts per Tortosa ha celebrat que, encara que tard, el govern tripartit rectifiqui i adopti les mesures proposades pel grup majoritari a l’Ajuntament. “El senyor Jordan i la senyora Lleixà només encerten quan rectifiquen: ho han fet amb el WIN, amb la finca d’En Porcar, amb el Teatre Auditori Felip Pedrell, amb la Cultura Popular i ara amb la reducció del deute. És evident que la seua millor política és fer el que Junts per Tortosa ja havia proposat”, ha conclòs Ologaray.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies